ett.

Jag har börjat blogga för att stödja Therese.

(Jag har börjat blogga för jag blev avundsjuk på Therese.)

Så. Då har vi rett ut det. Då behöver vi inte prata om det något mer.


Jag och Oskar har cyklat runt (dagens Växjöväder: hagel) och kollat in gym, för när Oskar fyller år ska han få ett halvårskort.

Först var vi på Friskis och Svettis. Det var jättetrevligt. Det var jättebrudigt. Det riktigt osade Kvinnor Kan och fritidsfeminism (å kniiip) i lokalerna. Där fanns 40-åriga trebarnsmammor som var smalare än jag. Där fanns hurtiga flickor i tofs och mjukisbrallor som lätt studsade fram på löpbanden. Där fanns Den Svenska Hälsan.
Jag sa till Oskar att det är synd att han redan har flickvän, för här skulle han kunna ragga sig matt. Han log och nickade.

Sen hamnade vi på nåt som hette Idrottshuset. Det luktade svettig tonårspojke. Där fanns svettiga tonårspojkar.
Där trivdes Oskar som fisken i vattnet.

Jag håller mig till joggingen.
Låt mig uppdatera er: Jag är numera en hälsosam människa.
Jorå. Nu har jag kanske äntligen lyckats börja genomföra en sån där livsförändring som jag brukar prata om ungefär en gång om året. Jag är inne på typ tredje veckan. Det har aldrig hållt sig så länge!
Lena har nämligen fått nytt jobb. Ett sånt där riktigt jobb, ett vuxet jobb, där chefen har slips och man måste prestera och man tjänar riktiga pengar och får betald semester sen och sådär.
Ett sånt där jobb som jag aldrig trodde jag skulle få. För jag är inte så vuxen.

Men nu är jag alltså mitt inne i den dära livsförändringen, för jag har nånstans bestämt mig för att ta det här på allvar, och det är inget beslut som jag tänkt fram, utan jag kom bara på mig själv med att verkligen ta det här på allvar och kände oj är det nu det händer?

Så bland annat har jag blivit hälsosam. Jag joggar. Tre kilometer (det är faktiskt skitlångt hallå håll käften). Utan att stanna.
Det här handlar alltså om Lena "Jag-Tar-Bussen" Berlin.
(Idag stötte jag på en äldre herre under joggingturen. Han sa: Det där ser käckt ut.
Käck är ett adjektiv som hittils varit jäkligt långt borta.
Lena. Käck. I like.)

Det kanske är därför jag har tagit upp mitt bloggande. Jag är inne i ett projekt. Jag är ganska intresserad av hur det kommer att gå. För vad som än sker det följande halvåret, under vilket min provanställning gäller, så kommer saker och ting förändras och jag kommer få reda på en hel del grejer om mig själv. Bara att jag fick det här jobbet (ett säljarjobb, 120 sökte, sju kom in) visar att det finns en hel jäkla massa saker om mig själv som jag inte vet om.
Det känns lite kul faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Tess

Jag njuter verkligen av att vara orsaken till att käcka Lena vill vara fjortis med mig! Moahaha!

2009-02-10 @ 00:07:18
URL: http://smameningslosating.blogg.se/
Postat av: mamma

Hejochhå!



Käckochkavat!Det var en rolig blogg att läsa! Avundsjuka smittar - det vet du väl?! - eller sådant som verkar kul - och det gör det!

Logisk slutsats: jag måste nog börja blogga. Springa tänker jag inte börja göra. Det har jag gjort. Börjar bli 30 år seda, jag är så vansinnigt gammal.

Lycka till med jobbet.

Blogga på! Tack för att du sade till!

P&K

2009-02-10 @ 09:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0