två.

Idag har jag visat min kärlek till Oskar genom att skrubba hela våran dusch med tandborste.
Det var fullständigt motbjudande.
Han blev jätteglad.

Jag har varit helt avdomnad idag. Är jag förlamad av skräck eller är jag såhär obrydd? Jobbet börjar på torsdag. Den Lena jag känner skulle vid det här laget ligga i fosterställning med täcket upp till näsan och snyfta.

Om vi jämför det med mitt kärleksliv:
Med alla jag någonsin varit intresserad av så har det alltid funnits nån underliggande känsla av att nej-jag-vill-egentligen-inte, hur förtjust jag än har varit. Utom med Oskar. Det kändes från första sekund liksom... lugnt.

Och med allting jag någonsin engagerat mig i har det också varit sådär, under alltihop finns liksom en dimma av jag-vill-hellre-gå-och-gömma-mig, till och med när det gäller skådespeleriet. Men inte med det här. Det här känns också liksom... lugnt.

Kan det vara så att jag träffat mitt livs kärlek när det gäller yrken?
Telefonförsäljare.
Didn't see that coming.

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag har läst litet i Levnadskonstens almanack. Så här står det på första januari:

"Levnadskonst i få ord: lev sunt och ta det lugnt".

Du vet hur det ska gå till du! Och käck också!

Men skura med tandborste, det är fel. Man borstar tänderna med tandborste. Men man kan ju inte vara bra på allt!

2009-02-10 @ 21:25:21
Postat av: Tess

Lena, Lena.. hur ska detta sluta? Telefonförsäljning är allt annat än kärlek och det kommer du bli varse om.. tids nog.. men du kan få sväva på dina små rosa moln ett tag till :P.

2009-02-10 @ 22:58:38
URL: http://smameningslosating.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0